VšĮ "Nendrė"
Photo by Clay Banks on Unsplash

Labas! :)


Mes, vaikų psichologai, norime pakalbėti su Tavimi apie Tave šiuo keistu laiku, vadinamu karantinu. 


Kai daugelis iš mūsų turime taip ilgai būti namuose, kyla įvairių jausmų. Vieniems namai yra saugi vieta, kurioje gera būti. Kiti labai pasiilgsta susitikimų su draugais, mokyklos. Yra vaikų, kuriems gali būti labai sunku atlaikyti šį ilgą buvimą namuose su šeima. Mes žinome keletą būdų, ką galėtum daryti, kad pasijaustum geriau.


Planuok savo dieną. Kai turi laisvo nuo pamokų laiko,- būtinai skirk jo savo pomėgiams:

  • Skaityk knygas, žurnalus, komiksus

  • Rašyk dienoraštį, o gal knygą?

  • Piešk - tikrai geras metas patobulinti šį įgūdį

  • Sportuok, šok - laisvai ar pagal internete esančius pasiūlymus

  • Žaisk su augintiniu - gal išmokysi jį naujo triuko?

  • Užsiimk rankdarbiais - gal pavyks ką nors numegzti, pasiūti ar išsiuvinėti?

  • Fotografuok tai, kas patinka ar tai, kas vyksta aplink: nuotraukos bus vertingos, nes laikas istorinis.

  • Palaikyk ryšį su draugais - pasinaudok senovinėmis (rašyti laiškus vėl tampa madinga) ar šiuolaikinėmis technologijomis (karantinas - ne priežastis apleisti draugus).

  • Televizijoje ar internete gali rasti ne tik animacinių filmų, filmų vaikams ar paaugliams, bet ir įdomių pamokų, galimybių išmokti naujų įgūdžių.

  • Žaisk! Žaidimas visuomet yra gerai. Gali apsimesti mėgiamu herojumi, gali pasiūlyti visiems stalo žaidimų žaidimų ar su draugu per vaizdo ryšį sužaisti “Uno”.

  • Svajok. Ši situacija kažkada pasikeis ir vėl gali tekti imtis daugybės veiklų. Geras laikas sustoti. Pailsėti. 

  • Jei esi paauglys, daugiau pasiūlymų kuo užsiimti rasi čia https://bit.ly/VilniusPaaugliams 

  • Gerai išsimiegok. Net jei nereikia eiti į mokyklą, laikykis miego režimo. Tai reikšmingai prisidės prie geresnės tavo savijautos.



Jei Tau kartais kyla nerimas, jaudulys,- suprask, kad taip jaustis karantino metu yra normalu. Jei visgi sunkūs jausmai užsitęsia, negali pailsėti, atlikti kasdienių užduočių, nebedžiugina anksčiau mėgtos veiklos, jei neturi ar nežinai, su kuo galėtum pasikalbėti apie tai, kas Tau sunku, Tu gali:

  1. Paskambinti arba parašyti mokyklos psichologui. Gal ji ar jis paliko telefono numerį klasės auklėtojai? Galbūt mokyklos psichologo elektroninis paštas yra mokyklos internetiniame puslapyje? Klausk drąsiai.

  2. Karantino metu (ir kurį laiką po jo) gali visą parą skambinti bendruoju nemokamu emocinės paramos numeriu 1809, kur galėsi pasirinkti sujungimą su “Vaikų linija” arba “Jaunimo linija”. Arba gali kreiptis į šias linijas tiesiogiai.

  3. Skambinti, rašyti ar chatt’inti su “Vaikų linija”. Linija dirba nuo 11 iki 23 val.  Nr. 116 111 https://www.youtube.com/watch?v=CEgxGeA8HRQ&t=17s    Čia budi draugiški konsultantai, kuriems svarbu Tave išklausyti. 

  4. Skambinti “Jaunimo linijai” visą parą! 880028888. Jei nedrąsu, arba nėra kur saugiai pasikalbėti, - parašyk jiems laišką https://www.jaunimolinija.lt/lt/pagalba/pagalba-laiskais/ 

  5. Jei jautiesi nesaugus (-i), neturi sąlygų mokytis, jei jauti, kad tavo teisės pažeidžiamos, - skambink 116 111 (Paprašyk sujungti su Pagalbos vaikams linija), rašyk info@pagalbavaikams.lt,  bendrauk online puslapyje www.pagalbavaikams.lt .

  6. Na, o jei situacija namuose Tave baugina (jei išties nesaugu Tau, ar kitam šalia esančiam žmogui), jei pergyveni dėl savo ar kitų žmonių sveikatos ar gyvybės, skambink 112, ir papasakok, kas tave neramina.

Nelik vienas ar viena su sunkumais. Gali skambinti ir rašyti, tiek, kiek Tau reikia. Drauge sunkumus įveiksime lengviau ir greičiau!



Tu gali pasirūpinti savimi!

Namuose būti ne visuomet lengva..

Tad skambink, rašyk arba susisiek žinutėmis! 

IKI!

Vaikų psichologai


Parengė: LPS Vaiko psichologinės gerovės komitetas



Teikiame psichologinę pagalbą

Vaikų ir paauglių psichologai konsultuoja vaikus, paauglius, jų tėvus arba įtėvius. Tėvai gali kreiptis pagalbos dėl vaiko ar paauglio emocijų, nerimo, dėmesio, socialinių, mokymosi, adaptacijos ir elgesio sunkumų, o taip pat ištikus emocinei krizei. Labai tikimės sunkumus spręsti išvien su Jumis, mieli tėvai!

Psichologinės pagalbos dėl vaiko ar paauglio patiriamų sunkumų galite kreiptis:

·       Esant mokymosi problemas lydintiems psichologiniams sunkumams (emocijų, dėmesio, nerimo, elgesio). Kai vaikas/paauglys išgyvena mokyklinį stresą. Jei nesuprantate, kodėl jam ar jai nesiseka mokykloje;

·       Jei vaikas ar paauglys patiria patyčias;

·       Jei vaikui/paaugliui tampa sunku mokytis, bendrauti, tinkamai elgtis. Kai jis ar ji tampa uždaras, sunku prakalbinti. Kai įvyksta kiti staigūs asmenybės ar elgesio pokyčiai;

·       Kai sustiprėja vaiko/paauglio nerimas ar baimės;

·       Kai vaikui/paaugliui trūksta socialinių įgūdžių, jis ar ji atsiduria nepalankiose socialinėse aplinkybėse. Jei ima rinktis neigiamu įvaizdžiu pasižyminčius draugus;

·       Kai vaikas/paauglys tampa išsiblaškęs, kai jam ar jai yra sunku susikaupti atliekant kasdienius darbus;

·       Kai vaiką/paauglį nuolatos lydi nesutarimai ir konfliktai su tėvais ar kitais žmonėmis, su juo ar ja tampa sudėtinga susitarti;

·       Kai pastebite, kad vaikas/paauglys nenustygsta vietoje, nesusikaupia, nurimsta neilgam, o kartais tampa pernelyg aktyvus;

·       Jei pastebite, kad vaikui/paaugliui ima nesisekti atlikti darbus dėl pernelyg stipraus perfekcionizmo, dėl sau keliamų per aukštų reikalavimų. Kai jam ar jai būdinga stipresnė savikritika, savęs nuvertinimas ar kaltinimai sau;

·       Kai ryškiai sumažėja vaiko veiklumas, vaikas/paauglys tampa apatiškas, jam ar jai yra sunku susitvarkyti, atlikti namų darbus;

·       Kai vaikui/paaugliui tampa sunku laikytis susitarimų ir taisyklių, jis ar ji ima pamiršti pareigas, kurios anksčiau sunkumų nekeldavo;

·       Kai vaikas ar paauglys patiria trauminį įvykį (išdavystė arba atstūmimas bendraamžių grupėje, tėvų skyrybos, gyvūnėlio ar artimo žmogaus netektis, pažįstamo žmogaus savižudybė, pašalinimas iš mokyklos, patyčios, fizinė ar kita psichologinė trauma);

·       Jei vaikas žalojasi, užsimena apie nenorą gyventi, savižudybę;

·       Kai pakankamai aiškiai jaučiate, kad kažkas yra „ne taip“, tačiau negalite įvardyti, kas. Šiuo atveju atliekame psichologinį vaiko įvertinimą ir susitinkame su Jumis pristatyti rezultatus.


Photo by Charlein Gracia on Unsplash









NUOTOLINIAI TĖVYSTĖS MOKYMAI

 

Kartais nesuprantame - atrodo esame puikūs tėvai - o pasikalbėti su vaiku vis nesiseka. Jis arba ji neklauso, ožiuojasi, nenori ruošti namų darbų, atsisako bendrauti grįžus namo po darbo dienos. Visa tai - skaudžios temos ir kad Jūsų gyvenime jų būtų mažiau, kviečiame dalyvauti Tėvystės įgūdžių stiprinimo programoje. 

Ne, dalyvavimas grupėje nereiškia kad esate blogi tėvai. Atvirkščiai - esate patys geriausi, jei siekiate susipažinti su efektyviais, paprastais ir ryšį su vaiku stiprinančiais auklėjimo metodais.

Tad šalin liūdesį ir abejones! Jūs ne vienas/ne viena susiduriate su sunkumais. Neklysta tik tie, kurie nieko nedaro. Kviečiame Jus grupės metu pasidalinti rūpesčiais, apie save ir vaiką sužinoti naujų dalykų, pasirinkti lengvus ir efektyvius auklėjimo būdus ir prasmingai paleisti laiką! 

4 SUSITIKIMŲ KAINA: 60 Eur
VAIKŲ AMŽIUS: ikimokyklinis, pradinis mokyklinis
GRUPĖS VADOVĖS: psichologės Inga Polikevičiūtė ir Marina Guptor
TRUKMĖ: 4 kassavaitiniai užsiėmimai iki 1,5 val. trukmės, internetu
PAŽYMĖJIMAS: išduodamas
SUSITIKIMŲ TEMOS:
1. Vaiko raida ir elgesys
2. Geresnio ryšio su vaiku kūrimas
3. Jausmų supratimas ir valdymas
4. Pozityvi disciplina

LAIKAS: derinamas individualiai
VIETA: internetu
EL. PAŠTAS REGISTRACIJAI: studijanendre@gmail.com
TELEFONAS PASITEIRAVIMUI: 860354862 (Inga)

DOVANA: 25% nuolaida vaiko psichologiniam įvertinimui ir rekomendacijų rengimui 

Galimos individualios konsultacijos (vaikų, suaugusių) lietuvių/rusų kalbomis
Individualios konsultacijos kaina: 25 Eur






 .